Vrácení zboží / formulář

vrácení do 14 dnů_1

 

Někdy se stane, že zakoupíte produkt, který neodpovídá vašim představám. Takový výrobek je možno až na některé případy vrátit v zákonné  lhůtě 14 dní. Zde pár informací jak při vrácení zboží postupovat. 

 

ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY 

V případě, že jste spotřebitel, máte dle §1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží a následně bez odkladu zakoupené zboží vrátit. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem u nás na prodejně.

 

Pokud byla objednávka uskutečněná jako nákup na firmu (IČO)  nejedná se v takovém případě o spotřebitele a nárok na vrácení zboží bez udání důvodů nevzniká.

kam zboží vrátit

 

jak vrátit zboží?

Je velmi důležité výrobek dobře a pečlivě zabalit, aby nedošlo k jeho poškození během následné přepravy. Zboží nesmí být použité, zabalené nejlépe v původním obalu. Zboží nezasílejte na dobírku ! V takovém případně nebude zboží převzato. 
 
Prosíme vyplnit  formulář pro vrácení zboží (PDF) 
 
 

CO KDYŽ NEMÁTE PŮVODNÍ OBAL? 

Jelikož není obal výrobku předmětem koupě ani součástí koupené věci, není původní obal při vrácení zboží nutný.  Prodávající má však právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.Pokud tedy nevrátíte zboží v původním obalu, mohou být náklady na výrobu nového obalu a náklady na přebalení zboží naúčtovány na vrub kupujícího.Jednotlivé náklady prodávajícího spojené s vrácením zboží  jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.

 

LZE VRÁTIT I SMONTOVANÝ NÁBYTEK? 

Ano - vrátit můžete i nábytek, který jste již smontovali a opět demontovali. Je však potřeba počítat s tím, že díky montáži většinou dojde k opotřebení zboží ( otlaky šroubů na deskách atd.... ) V souvislosti s vrácením takového zboží bude mít prodávající náklady na uvedení zboží do původního stavu,  které mohou být požadovány k úhradě.  Pokud jeví výrobek značné opotřebení, mohou se náklady na uvedení zboží do původního stavu teoreticky rovnat celé hodnotě výrobku. Proto případné vracení zboží doporučujeme předem zvážit. Díky různorodosti prodávaného zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně dle našeho posouzení a nemusí se Vám tak vyplatit. 

Příklad: Zákazník si objedná a koupí postel, doma ji smontuje, nějaký den na ni leží a zjistí, že postel nesplňuje jeho požadavky. Nicméně ji už týden používal. Míra opotřebení se vztahuje i v případě, že zákazník postel smontuje a postel ještě nepoužil ! Již došlo například k otlačení šroubů. Zákazník v tomto případě neztrácí možnost na odstoupení od smlouvy, ale bude muset uhradit míru "opotřebování výrobku", kterou vyčíslíme po vrácení zboží zpět k nám. 

 

JAKÉ ZBOŽÍ NELZE VRÁTIT !!!  

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele. Zde patří například:

  • Matracové výplně, hranoly, které byli na objednávku vyrobeny v atypických rozměrech nebo úpravách.
  • Matrace, rošty, nábytek, které byli na objednávku vyrobeny v atypických rozměrech nebo úpravách.
  • Nábytek, který byl vyroben na objednávku, nebo povrchově upraven na přání spotřebitele (např. postel s mořením )
  • Nábytek, který byl vyroben na objednávku s čalouněním na přání spotřebitele ( např. výběr potahu u válendy, lavice )

Dále dle § 1837 občanského zákoníku nemůžete odstoupit od smlouvy ve 14 denní lhůtě u:

  • zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit /např

                      • • NELZE VRÁTIT MATRACE PO ROZBALENÍ Z OBALU  • • •

stranky_fotkytext-1806_1

 

 KDY OBDRŽÍTE PENÍZE? 

Peníze za zboží Vám zašleme na vámi uvedený  bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od doručení zboží na naše reklamační oddělení.  Tento čas je potřeba k tomu, aby byl obsah vráceného zboží pečlivě zkontrolován, popř. aby se k úplnosti a charakteru vráceného zboží vyjádřil náš technik.

 

 KDO PLATÍ DOPRAVU?    

Poštovné při vrácení zboží si hradí kupující sám. V případě že se nejedná o reklamaci! Toto platí i při zakoupení postelí, matrací, roštů i jiného nábytku. 
 
 

 DO KDY JE POTŘEBA ZBOŽÍ VRÁTIT?   

Zboží nemusí být k nám doručeno do 14 dnů, avšak nejpozději 14 den od převzetí  musí být prodávajícímu odeslána informace o odstoupení od kupní smlouvy. Následně je potřeba v co nejkratší lhůtě zboží dopravit na adresu prodávajícího.

Lhůta 14 dnů začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro vrácení zboží se počítá od soboty včetně). Končí-li lhůta o víkendu nebo ve svátek, jako poslední den lhůty je brán nejbližší následující pracovní den.

Náklady na dopravu na vrácení zboží bez udání důvodů ve 14 denní lhůtě nese kupující a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou ale je zapotřebí objednat přepravní službu pro nadměrné zásilky atd..  Pokud však kupující hradil dopravné při objednávce, budou mu náklady za toto dopravné vráceny zpět společně s cenou za zboží. (toto neplatí pokud neprávem například reklamuje zboží atd...) 

Pokud je to možné, vždy se snažíme zákazníkovi vyjít vstříc .                                                                                                                                                                              .           logo postelshop